söndag 3 oktober 2010

Sköööna söndag !

Idag har vi gjort klart en del av entrén. Bra jobbat känner jag. Kolla här:






Men frågan är då ska den bli svart eller vit ?
Jag har nog bestämt mig redan.
Vore kul och höra vad ni tycker !




Har även gjort fisksoppa idag till middag.
Fick inspiration ifrån Viktoria med bloggen Matplatsen
Mycket god men jag kunde knappt äta för jag var inte ett duggaste hungrig.
Tvingade i mig... konstigt.

Här har ni receptet.




Hacka lök och vitlök och låt det fräsa i lite smör i en kastrull. Häll på vatten och grädde och koka upp. Lägg i fisken och låt sjuda på medelvärme 5-10 min (beroende på storlek) tills fisken är färdig. Häll på tomatsoppan och hackad dill.

Smaka av med salt & peppar och låt puttra en liten stund. Häll i räkorna och låt dem bli varma.
Serveras med aioli och gott bröd.
Jag tog creme fraiche och blandade i lite vitlök. Smakade gott tillsammans med soppan.

Ha de bra ! Ciao

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Tycker att det ska vara vitt.
/Gabriella