fredag 13 mars 2009

Varför är inte jag VD för SEB ??

Därför: Jag har inte läst Ekonomi på gymnasiumet och har inte läst 45 år på högskolan och har inte heller jobbat på bank.. ja så enkelt var det. Hur skönt och najsit skulle det inte vara med sååå många siffror på kontot varje månad ? Springa till Bankomaten o ta ut ett kontoutdrag : Disponibelt Belopp :
45.568.998:-
Ka-tjing !!
Oooh drömmer... hmm badring väck, shopping to dropping, spa, stranden, värmen, drinken, våran egna kock Waow NICE !! oj jag vakna visst... hmmm ja ja Har dom som oss fast på en annan nivå ? Dom kanske har bekymmer om dom har råd att bo i den stora sviten i Paris eller måste kanske gå ner ett steg och ta den mindre i Rom för annars kanske pengarna inte räcker tills nästa månad? Eller om dom ska välja emellan Oxfilé på krogen eller kanske ta den tråkiga laxen som badar i lyxig kaviar på tallriken. Har dom det så ? Njeeee hmm dom har nog jobba fram till detta eller ? Rätta mig om jag har fel ? Dom får gärna bo på lyxhotell om dom tar bort 2/4 av mitt huslån och sänker räntan till personalränta som dom har på banken.. ja vore inte det en bra idé? Då kan dom få tvätta sig med hummer och skölja av sig med skumpa och gnida in håret med rysk kaviar.. Inte mig emot.. Kanoners. Skååål !! Ja Carl-Jan han skulle vare här.. Champagne till Folket !!! Ja Thats life.. jag tror att en kaffe skulle sitta bra nu.. har blive så där beroende igen.. usch förut med Julia i magen drack jag 3 koppar om dagen och nu så dricker jag 6 koppar... hehe Förresten. vägde mig i morse... 1 kilo lättare.. o gissa vad jag har gjort ? NADA ! Jo dricker mer vatten.... det är bara o dricka vatten.. men jag ska ha kaffe!! Förresten ska göra en hälsning till min Moster Eija i Finland, håll i dig Eija, här kommer det : Terve Eija !! Hauskaa että sinä olet täällä ja lukeamassa hmm (heter det så?) oliki tämä vaikeatta kirjoitaa suomeksi. Olen varmasti kirjoittanut kaikki sanot väärin... hehe No minä taidan yrittää mutta Hui helvetti olenhan unohtanut suomen kiellin hmm ei ole hyvä, anteeksi. Luulen että minä tarvitsen puhuta suomea Äitin kansa... =) Ja kära svenska vänner nuu så är mina finska kunskaper inte dom bästa herreguuud. Ja ja jag har blive försvenskad.. stackars släktingar som måste stå ut med en finne som inte knappt kan tala sitt ursprungs språk.. saaatan finnsärring. Jak ska lappa säften på mig selv *s* Hyvä Päivää o ni ! ha det så bra..! p.s klöm inte sampot d.s

5 kommentarer:

Uwis sa...

Jag kan bara en sak på finska "Eii saa peiteää" (vet inte ens om jag stavade det rätt) men det brukar stå så på element, och jag tror det betyder att man inte får lägga något över elementet eller nåt sånt. Det är ju viktigt att kunna säga, hahahaha :D

malin sa...

Japp det betyder får ej övertäckas. Å ja de e väl typ vad jag kan med.. Så johanna du behöver absolut inte skämmas, det finns dom finnar i detta land som inte kan nån finska... =P

Jenni sa...

Vad, du är rolig. Några fel skrivningar blev det nog men det gör jag oxå och inte att glömma att prata på finska känns som att man har sandpapper i munnen.

Vi kusiner får helt enkelt börja prata finska med varandra och kan skratta åt varandras finsvenska.

Freyjas mamma sa...

Vilken fin blogg du har!!!! =)
En sån liten pärla hon är lilla Julia!

Jackan är köpt i en butik som heter Små hjärtan! Vet inte om den finns i andra delar i landet..kanske.

Märket heter iallafall Me Too och den kostade 300kr!
(Fick den av en kompis)

Mössan är köpt på Island =)

Anonymous sa...

Vill man inte heller lära sig, då är det svårt... hade önskat att jag kunde prata flera språk.

/The Man