tisdag 12 januari 2010

Lite Middags tips !!

Igår åt vi pasta med gräddig pasta sås..
Pasta Johanna
Väääldigt smarrigt.
Alltså riktig grädde gör så mycket i matlagning.















Här kommer ingredienserna:

1 Pkt bacon
4 Färska Champinjoner (skivas)
Halv Purjolök
Riven Parmesan
3:a grädde
150 gr Filadelfia Ost.
1 Paket valfri Pasta modell.

Fräs ihop purjon, baconet och dom skivade champinjonerna i stek pannan med smör. Rör ner filadelfiaosten i pannan. Rör om. Låt puttra en liten stund (5 min). Häll i grädden, parmesan, rör om och låt det sedan sjuda i 10 min.
Krydda efter smak och tycke. Jag tog vitlök, peppar och salt.
Servera med pastan och en skön sallad =)


Vi kör vidare med mat...

Idag blev det pasta igen men i formatet spagetti! Weeehaaaa !
Jag kände inte riktigt för en sådan där riktig italiensk Köttfärsås. Må gudarna förlåta mig.
Jag körde min egen stil som denna
Man ser inte spagettin.. p.g.a av röran framför, sorry.














400 gr köttfärs
1 gul  lök
1 riven morot
2-3 msk kalvfond.
3:a grädde, igen !
Chilisås
Ketchup
2 dl Vatten
Vitlök
salt
peppar
Spagetti

Fräs hackade löken, bryn köttfärsen.
Tillsätt fonden, chilisåsen, ketchup, vatten och dom rivna morötterna. Låt puttra i grytan en stund. Häll sedan i grädden och låt det puttra vidare en stund. Servera med spagetti, grönsallad och vitlöksbröd. Mmm detta var supergott !!!!

Ha en bra tisdags kväll !! Nu ska det kollas lite på tv och fortsätta måla klart stolen.


Kram

3 kommentarer:

fröken Sätterlund ✯ sa...

Oj, vad du hinner med mycket :) Stolen ser ut att bli helcool! Ni ser ut att ha det så snyggt i hallen, många krokar låter som en jättebra idé.

Ha det gott,
Kram Therese

Anneluttan sa...

Herre gu männska var får du dinenergi ifrån gumman,,,:-) Skicka över lite till mig e du gullig ha ha kram påre::))/Anneluttan

Hallon & Blåbär sa...

Mmm, vad gott det ser ut och grädde i maten är ju nästan ett måste =)