söndag 17 maj 2009

Weekend med KAOS..

Tänk er.. ni har bokat resa.. En skön kryssning.. Koppla av, koppla bort. Ni åker iväg med bilen mot destination El Stockholmo.. Det flyter på... 11 km kvar = ca 12 min kvar.. till Pakering av bil och ett skutt på båten. Hellooo Riga.... Samtidigt på Radion... Ett trafik meddelande: En trafik olycka har inträffat vid Järva Krog.
En Personbil och en buss har krockat. Det är flera skadade och trafiken står nu stilla...... Men NÄJ ! inte nu... vi håller tummarna på att det kommer att gå undan.. Men nejdå.... vi sitter där i frustration...
ingen idé att tro att man ska hinna när klockan visar 16:30... Mmm där står vi... Pengarna borta.. och båten fick avgå utan oss. Ja vad gör man ? Usch... Det fick bli Scandic natt..
Vi fick låtsas att det var värsta lyxvåningen. Tur att man har lite fantasi..
Även fast det inte var något speciellt rum. Middag.. Åååh el Romatica restaurang.. : Pizza Hut ! =)
Så det blev Pizza och öl.. Julia fick dricka Välling.. =).. Promenad tillbaka te hotellet... Julia somna och vi tog varsin öl på Hotell Baren. Se vart det tack o go´natt... Lördag Morgon.. Har sett fram emot denna frukost... Jag älskar hotell frukostar.. Men åååh det var trångt.. kassa bord... ingen myskänsla... folk överallt... ingen ordning på köerna.. uuuhh... Jag blev besviken.. Inte Thomas han fick ju de han ville ha.. Skramlade ägg och Bacon. Näää har faktiskt äte och sovit på bättre hotell. SAS Radisson.. Rekomenderar varmt.. Strunt i det nu... Lördag utchekning.. står o kollar i lobbyn..
haha jag har sovit på samma hotell som Beatles.. cooolt.
Fast jag var ju inte ens påtänkt då när dom besökte Stockholm.. Men coolt ändå. för jag gillar deras musik.. Vi lallar omkring i Sthlm... och funderar på vad vi ska göra. Jag ringer till min Kära vän Therese... hon blir glad så klart.... och vi bestämmer för en dejt på kvällen med familj.. Therese Bokade bord på Helenes Krog på Fridhemsplan. Men Vilken service.. Personalen var så trevliga. dom ordnade saker och ting för Julia.. o Julia charma dom... Så skönt o kunna äta på sådana ställen. Som Therese Martin sa att det har nog blive mer barnvänligare på
restaranger nuförtiden än vad det var när vi var små... håller med.. Det var så kul och träffa Therese, Martin och Oliver.. Tack för en Trevlig kväll ! Vi måste ses igen.. miss You Teeesss! Ja just de ja.. Vi var i Vasaparken. Alltså vilket ställe ! Såå mysigt.. det gillade jag verkligen. Det fanns en servering där med allt möjligt... Folk låg o sola och mös i gräset.. det spelades fotboll och kubb. Det var ett sådant kanon väder.. då kände jag att jag saknade Stockholm så mycket.. Bara kunna lalla iväg så där.. Picknickar m.m.. Sköna uteserveringar osv. Kan hålla på i en evighet =) Idag när vi skulle åka hem på förmiddagen så säger Thomas: Men Johanna.. Bor inte din kusin på Kungsholmen ?
ööh ja visst gör hon de... Hmmm Bra britta brus... Då kunde ju vi ha kanske vi kunde ha hälsa på henne.. Men ja ja... man gick med en tanke på denna kryssning.. Besvikelsen.. Så tanken slog aldrig så långt eller kort.. rättare sagt..
Det får bli en annan gång.. Kan inte hälsa på allt alla i samma stund heller.. O jag som skulle göra ett litet inlägg. .o hej o hååå. NOT.. Mitt Livs Novell blev det.. Ska jobba i Morgon... Sov Gott Sverige... ses vi Kram Ja vilken helg.. Visst blev det lite solsken ändå..

3 kommentarer:

malin sa...

Nemen nej va tråkigt o missa kryssingen!!
Men endå kul att ni då han träffa gamla vänner =)
Man får se de positiva i de där lägena, även om de kan va svårt me.
*kramar om*

Uwis sa...

Låter som att ni haft en bra helg ändå!

Kram Uwis

Jenni sa...

Synd med krysnningen men som sagts innan så låter det som ni fick det väldigt bra ändå. Ni får ta Emma nästa gång ni kommer nedåt landet :) gärna en sväng förbi tälje oxå ;)