fredag 10 juli 2009

Äntligen är Tapetseringen klar !

Igår så tog jag tag i hallen på allvar. Jag hade allt för att göra det klart.
Insåg att det är inte så mycket kvar.. Även fast jag ev. vill ha någon annan tapet sen och sen ååh jag blir alldeles less på mig själv.
Så jag satte igång och körde järnet. Kl 22:00 var jag klar.
Jonas (sonen i huset 13 år) högg i med grundfärgen och körde till väggen vart helt genomtäckt
av vit färg.
Så nu är hallen VIT ! Äntligen ! Tapeten hade jag inhandlat för 3 år sedan. Den skulle ha sutte i vårt andra hus. Men den hann aldrig komma upp så den fick snällt bestämt följa hit...
Nu är det bara att möblera hallen.. men hur.. ja ja det är bara att fortsätta att fundera.
Under tiden jag håller på att tapetserar så får Jonas en superkul idé tycker han ja !
Han frågar:
-Mamma, kan jag få baka ?
-Vi har nog ingen mjöl hemma...
-Jo, det har vi visst.. Kolla..
-Ok, men socker finns det nog inget av tror jag..
-Nähe, en heeel påse i skåpet!
-Ja ja baka på du...
- Hmm undra vad jag ska baka mamma ? Jaaa en Kladdkaka ! Då får jag den för mig själv
för ni får ju inte äta Kladdkaka ! hahahahahaaa..
Ja en sådan skadeglädje han har. Han vet att det är min favvo kaka.. Så här är resultatet..
Men Johanna fick inte en endaste bit ! Vilken karaktär ! Jag är såååå imponerad av mig själv.
Hurra för mig !
Kram

Inga kommentarer: